tirsdag den 24. marts 2009

Himmel og hav



Jeg har uden at tænke over det to gange lavet en blog med samme overskrift. Nemlig Hop i havet for elleve dage siden, og Hop i havet tilbage i 2007 hvor Danmarks Akvarium den 16. juni inviterede til studier af smådyr i bølgen blå.

Nu var jeg så lige ved at gøre det igen: genbruge en overskrift. Men denne blog handler om noget helt andet end den skarpe Blå blog i forlængelse af Minglers oktobermøde sidste år.

Denne blog er anderledes rund, og handler om dagens skyfri himmel. Den starter med at jeg gerne vil fotografere den. Og sende tankerne til tops…

Fotoet skal præcis være af den skyfri himmel. Der skal ikke være noget andet i søgefeltet, som der ellers oftest er: – en bjerg- eller trætop, – en fugl eller et fly, –en sky eller noget af en skyskraber – eller en drage eller bold eller noget helt niende.

For det behøves jo ikke. Man kan alligevel godt se, at det er himlen, og ikke bare en kedelig blå flade. Jeg ved egentlig ikke hvorfor: måske er der en særlig opacitet over himlen, som kun kan føles ude i det blå?

Eller måske er der i atmosfæren en særlig luftighed, som ikke kan gengives med hverken olie-, akryl eller vandfarver? Det må jeg huske at spørge min ven Svanholm om, næste gang vi ses.

Det er da et interessant spørgsmål…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar