tirsdag den 13. marts 2007

Juhuu







Der er rigtig mange inde og læse min blog. Og hvem ved – måske også nogen der er gået over på den anden side?

Min far døde for snart 20 år siden, og hvis det er muligt, vil jeg gerne meddele ham at “En sømands dagbog” (Alpha Publications 2006), nu også står på Det Kongelige Bibliotek på Slotsholmen.

Det vil glæde den gamle, for han var meget royal, og gjorde sågar tjeneste under sømandskongen Frederik 9. på kongeskibet Dannebrog.

Men, men…  Bogen står der i henhold til pligtafleveringsloven. Med det formål at bevare kulturarven, har man en forpligtelse til at aflevere 2 eksemplarer af hvert værk (bog, tidsskrift, avis, cd, video, etc.), der udgives i Danmark.

Ja, det gælder såmænd også denne blog – for ifølge lov nr. 1439 skal der gives adgang til al materiale på domæner på Internettet, der er tildelt Danmark, eller rettet mod et publikum i Danmark, så Det Kongelige Bibliotek og Statsbiblioteket kan indsamle materialet.

Så hvis min far lige har sat næsen op efter et posthumt ridderkors, eller en anden stor anerkendelse, så bliver han slemt skuffet.

Til gengæld kan jeg trøste med, at Søfartens Bibliotek på Blegdamsvej 114 har indkøbt et eksemplar – som for tiden er udlånt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar