onsdag den 21. marts 2007

Rundtosset

Foto: Matthew Sephton-Pike


Sms fra Thomas: Har du mulighed for at gå på nettet og se hvor Taulovløbet starter fra i morgen tidlig?

Thomas er min store lillebror. 42 år gammel sportsmand. Sidste år cyklede han 24 timers løb på en rundstrækning i det kuperede terræn omkring Vejle. 578,3 kilometer på ét døgn.

Jeg kan kun se, at der skal være et halvmarathon i Taulov, sms’er jeg.
Yes, klokken 11, men hvorfra?, sms’er han tilbage.

Thomas har altså smidt cyklen og slået sig på løbesko. Og næste dag løber han 21,1 kilometer, fra Taulov Skole, til… ja, Taulov Skole.

Hvorfor er han så skør med at cykle og løbe i ring?

Du er ikke rigtig klog, sms’er jeg.
Det er efter far, sms’er han tilbage.
Vor far, Gilbert var heller ikke for spids.

1 time, 40 minutter og 8 sekunder tager det Thomas at gennemføre sit første halvmarathon, i blæst og haglbyger.

Du skulle ha’ taget mor med, sms’er jeg.
Hun gad ikke, den dovne hund, sms’er han tilbage.
Vor mor, Linda har lige fået en ny hofte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar