lørdag den 28. april 2007

Optaget






På vej til Dansk Forfatterforenings generalforsamling ser jeg en cyklist foran mig tabe etellerandet.

– Hey, du tabte noget!, råber jeg, men han er væk. Så jeg samler det op, og kommer det i lommen. Og fortsætter til Christianshavn, hvor generalforsamlingen finder sted.

Den fine forening har til huse i Strandgade 6, hvor Tordenskjold har boet i 1700-tallet. Hans ånd hviler over stedet – og mødet forløber i god ro og orden.

I pausen, og under den efterfølgende middag, får jeg snakket med nogle af mine nye kolleger. Folk som Kåre Bluitgen , Janne Hejgaard , Sven Skovmand  – der alle har mange udgivelser på samvittigheden. Selv har jeg kun lige akkurat opfyldt optagelseskriteriet: At man skal have udgivet mindst én bog på et anerkendt forlag.

Forfatteren Jens Mathiesen er så venlig at købe et eksemplar af min bog. I øvrigt er han oprindelig læge, og kan bekræfte mig i, at posen jeg har ‘optaget’ på vejen er et engangssæt til en stiknarkoman. Jeg tror jeg afleverer det på Mændenes hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar