søndag den 22. april 2007

Jeremy


 
Foto: Kenneth Wilson, Danmark




Der er dannebrogsflag på busserne, og klokken tolv kanonsalut fra Sixtus. Meget passende sker det på Jeremys fødselsdag.

Prinsesse Dana, eller hvad hun nu kommer til at hedde, er endnu ikke vist frem for verdenspressen. Og mens den venter, er her et foto fra dengang min søn var nyfødt.

Han er født to måneder for tidligt, på Frederiksberg Hospital, og flyttede straks ind i en kuvøse på neonatal afdeling på Hvidovre. Man ved aldrig med sådan en tyvstarter. Hvordan ser man f.eks. på en mulat, om han har gulsot eller ej?

Så vidt jeg husker, vejede han 2300 gram, og i løbet af kort tid havde han krydset samtlige normalgrafer i Politikens Bogen om Barnet.

Jeg har selv fotograferet, og synes min dreng her udtrykker styrken i at være af ægte krigerslægt. Asante, kosak, viking. Og vi fik ham da også hjem længe før terminen.

Navnet? Martha syntes han skulle have navnet Jeremiah efter en profet i Biblen. Den var jeg med på, for Jeremiah er også navnet på en helt i Hermanns tegneserier. Og så endte vi på den korte form, Jeremy. I daglig tale endnu kortere, Jerry.

Nu ni år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar