søndag den 15. april 2007

En festlig farve

Foto: Sofie Laier Henriksen, Danmark

Det her er ikke helsekost, mine damer og herrer. Det er dansk fastfood. En knæk med brød, ketchup og sennep, fotograferet af Sofie Laier Henriksen. Pølsen er flot dannebrogsrød, for at gøre maden betydelig mere festlig, end der er videnskabelig dækning for.

Har jeg været inde på noget lignende for nylig? Ja. I min blog den 11. april bifalder jeg de tiltag der er sat i værk for at hjælpe mennesker, som ønsker at komme af med deres rygeafhængighed. Og så foreslår jeg at cigaretter får en uappetitlig farve.

Det har jeg skrevet, og mange har reageret negativt. Der er jo så meget, der er farligt. Og så nævnes en masse ting, som f.eks. fastfood.

Derfor kan vi da godt tage en blog om noget andet. Jeg er faktisk også imod madsminke. Folk bør få sig nogle gode økologiske oplevelser. Og skrue ned for junken. Den røde farve er i virkeligheden et faresignal.

Men jeg står ved min blog om rygeforbud og skodfarve. Cigaretten er en rimelig hidsig dræber, og politikerne har alt for længe taget misforstået hensyn til rygerne. Det var også fornuftigt at indføre tvungen brug af sikkerhedssele, selvom mange dengang sagde det var et indgreb mod deres personlige frihed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar