onsdag den 25. april 2007

Hår

Foto: Caroline Hoos, Tyskland





Næsten hver uge besøger jeg en god Mingler veninde, og over en kande hjemmelavet kaffe og nogle cookies får vi en god snak. Denne gang med afsæt i hår.

Min veninde er faktisk ret habil udi frisørfaget, men mest på hobbybasis. Hun klipper i en god sags tjeneste, for mindrebemidlede her på Vesterbro.

Selv bliver jeg klippet hos en tyrkisk frisør på Istedgade. Mit hår er normalt, og vokser med cirka en centimeter om måneden, lidt afhængigt af hvor på hovedet det sidder. Så mon ikke jeg bliver klippet 3-4 gange årligt? Jeg tror det.

Der er instant coffee med i prisen, og tyrkeren er ferm til sin metier. Nogle mennesker plaprer løs, mens saks, kam og trimmer er igang. Og en dygtig frisør snakker med, når kunden tager initiativet. Selv er jeg ikke særlig snakkesalig, men det er nu alligevel hyggeligt at blive klippet i den lille salon på Istedgade.

Der hvor frisøren kommer fra, går kvinder med tørklæde. Det er egentlig synd, for især kvinders hår kan være utrolig smukt. Som det idag, der sidder på Caroline  fra Dresden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar