tirsdag den 4. maj 2010

Fiskenæb


Foto: Bartlomiej Stroinski, Polen

Min fætter er idag kortklippet og i jakkesæt, men før i tiden hed han Yrsa og var ishockey ligaens mest langhårede og farverige foreward.

Jo, den er god nok: Karsten Arvidsen er min fætter. Bare spørg faster Dora.

Karsten ‘Yrsa’ Arvidsen har mange gange været danmarksmester, både som spiller for Rødovre og Herning – og han er stadig spillevende; Nu som Årets Coach i AaBs spillerbox – og også i erhvervslivet gør han sig i coaching – eller ‘mindbuilding’ som vi i Clips.dk fandt på at kalde det da vi lavede hjemmesiden.

Han er også en yndet medkommentator, når der er ishockey i fjernsynet. For ud over at vide alt om at skøjte, slashe og med slagskud slå pukken i kassen, eller lave en fix assist, så er han temmelig godt skåret for tungebåndet.

Karsten er noget af en sprogfornyer, og sportsjournalisterne ved at de altid får noget godt i mikrofonen når den bliver sat foran min fætters mund.

En typisk Karsten-vending er, henvendt til en misfornøjet spiller: – Har du tabt sutten? Overskriften er også Karstensk. Jeg har taget ordet til mig og bruger det tit. Men første gang Karsten brugte det, var det henvendt til en fanatisk Esbjerg fan, som var helt oppe i det røde felt af skældsord mod ‘de skide kjøwenhavnere’…

– Sagde du noget, Fiskenæb?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar