fredag den 14. maj 2010

Dasani


Purified water, står der på vores vandflasker fra The Coca-Cola Company. Vi er i Florida og har for 5 $ indkøbt en ramme til køleskabet her i vores ferielejlighed i Liki Tiki Village.

Hvor vi i Europa bliver lokket til at købe flaskevand med salgsgas om enormt naturlige kilder fra vidunderlige naturområder med bjerge der har sne på toppen, så er reklamerne for rent vand her i USA ganske anderledes.

Amerikanerne føler sig tydeligvis mere tiltrukket af renset vand. På hjemmesiden Dasani.com er der en video om processen. Se den, og se en masse rustfrit stål, effektivt maskineri og computerstyring. Vand der har Coca-Cola som producent, sælger godt.

På flasken er der kun gode informationer om vores Dasani vand. Enhanced with minerals for a pure, fresh taste. Det indeholder – hold nu fast – 0 % fedt! Der er 0 % natrium i, og nul proteiner og nix kalorier.

Det fremgår ikke hvormeget flaskens indhold dækker af det daglige anbefalede forbrug, men vi taler procenter! En flaske rækker til to gode glas :-)

Og så er flasken designet så den gør en forskel for mig som vanddrikker, og for miljøet. Salgsargumenterne minder mig om talemåden at hælde vand ud af ørerne. Og nu kommer jeg i tanker om en gammel vittighed, der har med en anden typisk amerikansk drikkevare at gøre:

Hvad er ligheden mellem en Budweiser og det at elske i en kano?
– It’s fucking close to water!

 
Men det smager nu okay. Koldt og dejlig frisk. Både øl og vand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar