onsdag den 1. april 2009

Notspot


Foto: Morten Justesen, Støvring, Danmark

Huhej, hvor det kører. DSB og TDC har indgået en aftale om at tilbyde togpassagererne internet mellem København og Århus. Og det kan danskerne godt lide, fortæller TV2.

Mig har de ikke spurgt. Så det gør jeg selv; – Hr. Wilson, hvad synes du om togets hotspot til verdensvævet her i IC3 mellem Odense og København?
Jo, for det første mener jeg ordet hotspot skal betyde en åben, trådløs og gratis adgang til internettet. Det er TDC hotspot ikke. Det koster.

Jeg har været logget på med en voucher, som fulgte med købet af et 10-turskort mellem den fynske og den sjællandske hovedby. Det har form af et almindeligt visitkort med en beskrivelse af hvordan det gøres:

1) Start din bærbare pc/pda. 2) Vælg TDC på listen over trådløse netværk. 3) Åbn din webbrowser, og en log-in-side vil komme frem. Sker det ikke, skriv da tdchotspot.dk. 4) Log ind med Brugernavn: d02012930 og Adgangskode: hh4st4

Jeg har forsøgt at logge på TDC "hotspot", mens jeg ventede på Odense station, men det virker åbenbart først når man sidder i toget.

Det er ikke verdens hurtigste net, men jeg er ikke kræsen. Det er jo heller ikke sådan at mit kælenavn Lazy ligefrem lægger op til highspeed.

Jeg synes adgangen til internettet skal være ligetil og gratis for alle danskere (og jeg tror  også Danmark bliver ét stort hotspot i løbet af få år). Det virker besynderligt at noget så enkelt som opkobling under rejsen skal koste stort set det samme som togbiletten. Netadgangen burde være inkluderet, efter min mening. (Hvad det vist også er, hvis man kører på første klasse). – Og nu opdager jeg at min voucher til to timers nettid er udløbet den 31. marts, og det var jo i går…

TDC og DSB er omstændige, pernittengrynede og nærige med verdensvævet på toget. Det burde ikke hedde hotspot, men notspot

Ingen kommentarer:

Send en kommentar