onsdag den 29. april 2009

Skype


Foto: Nicholas Thein, Tyskland

Skype er smart. Jeg kan for eksempel billedtelefonere med min ven Torben i Malmø for ingen penge.

Gratis og verdensomspændende, kan klart anbefales. Men som med alt andet på nettet, er der også på Skype fælder som man helst skal undgå.

For lidt siden gav min bærbare et lille pling, og Skype syntes jeg skulle skrive lidt om mig selv, og iøvrigt acceptere Shane som ny kontakt.

Shane sagde mig ikke umiddelbart noget, så jeg ville lige tjekke. Få sekunder senere kunne jeg konstatere at Shane er en nittenårig tøs fra Filippinerne, bosiddende i Ormoc City: Treat me like a princess and i will treat u like a prince… skriver hun i sin profil.

Hun kan tro nej. Jeg skal ikke ryges! Cancel knappen får et klik. Men lad os da lige se et smukt aftenfoto fra det eksotiske land.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar