mandag den 26. januar 2009

Sød sex


Foto: Aurileide Alves, Brasilien

For et halvt års tid siden forærede en gammel dame i Forfatterforeningen mig sin nyeste digtsamling. Det er vel okay at sige om en kvinde, at hun er gammel, når hun er født i 1924. Anni hedder hun. 

Der er en croquis-tegning på omslaget af hendes bog, og titlen er Hele Himlen.

Jeg havde den med til Greve for at læse lidt op for min kæreste. Hun kan godt tænke sig at få en godnathistorie, men sidst jeg forsøgte faldt hun i søvn inden slutningen og godnatkysset. Så derfor tænkte jeg at et kort digt måtte være mere velegnet.

Men jeg fik ikke åbnet bogen. Vi sexede og faldt kælent i søvn på den søde måde. Vi opfandt vores egen lille godnathistorie, så at sige.

Nu går der nogle dage inden vi ses igen, og derfor er her et af de fine digte fra Anni Broue, som iøvrigt debuterede for over tres år siden. Det er dejligt at vide sex er sødt og kan vare hele livet:


Al den vildskab
der endnu bor i mig.
Længslen efter kraftigt liv:
brydekampe
halvtimers kys
orkanorgasmer

At ligge under
et stort dyr
af en mand –
velsignet brugt
og hel



© Anni Broue, Hele Himlen, Forfatterforlaget Attika, 2007



Ingen kommentarer:

Send en kommentar