søndag den 25. januar 2009

Oksens år


Foto: Nicole Lawton, USA

Nu går kineserne, og vel alle andre folkeslag også, fra rottens år til oksens år. Og sådan en er jeg. Det har jeg checket på en hjemmeside hvor man nemt og hurtigt kan finde ud af, hvad ens kinesiske stjernetegn er.

Det anede mig. Ofte har jeg følt mig lidt som en gnu, og det er jo derhen ad. En af mine brasilianske venner er født kun et par dage senere end mig, og han bliver kaldt Zebu, og så er vi jo derhenne ad igen.

Men hvad betyder det egentlig at være okse? Og kan man ikke være flere dyr samtidig? Jeg føler mig nemlig også lidt ulve-agtig. Og meget ‘kattet’, især hvis man tænker på Bølle, som ligger og snorksover på sofabordet.

Men tilbage til Oksens år, som vi nu er gået ind i. Mit favoritmærke i vodka er den polske Żubrówka. Flasken er forsynet med et langt græsstrå, som efter sigende er blevet pisset på af en bison.

Er der nogen herinde, som ved hvad det aktuelle kinesiske stjernetegn står for? Er det godt at være en lazy okse?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar