lørdag den 3. januar 2009

Reflektioner

Foto: "aznswt33", USA

Det er tankevækkende at vende tingene 180°. Som når PeerPlus på sin blog stiller 17 spørgsmål til parforholdet dicks og chicks imellem. Hvorfor mon skilsmisseprocenten er højere for kvinder gift med mænd end for lesbiske? Og hvad er det helt præcist kvinder og mænd laver sammen i sengen? – når vi er så anatomisk forskellige?!

Jeg passer. Men er udmærket klar over der er knas mellem Mars og Venus. I min egen familie bliver man for tiden skilt på stribe. Indtil flere kusiner går fra deres mænd nu.

Ikke fordi man(d) har fundet en anden, eller fordi han smider om sig med penge og øretæver. Eller er doven…

Jeg er forsigtig med at spørge ind til årsagerne, for jeg synes det er en privat sag, og i øvrigt er alle skilsmisser jo forskellige. Men der synes at være et mønster.

For en snes år siden eller mere, ville mange kvinder realisere sig selv. De fik skilsmissefrisure – kort med krøller – og rød neglelak på tæerne.

Nu er det et andet ord der skiller. Jeg hører flere kvinder sige, at deres mand ikke kan reflektere. Helt præcist hvad det betyder, ved jeg ikke. Personligt bruger jeg et spejl, når noget skal reflekteres. F.eks. i et spejlreflekskamera.

Billedet er smukt, og jeg håber det bedste for mine pragtfulde kusiner. Ja, for alle som føler kærligheden kun er halvhjertet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar