onsdag den 16. december 2009

En uges tid til jul

Foto: John Nyberg, København

Det er ikke mig at gå i julemode, allerede når butikkerne i oktober pynter op med gran og guirlander. Jeg venter hellere til de begynder at sælge vejsalt. Helst venter jeg til min fødselsdag, med at se frem til højtiden.

Og det er i dag. Otteogfyrre år slår klokkerne for bloggeren her. Og min kære moder i Jylland har sendt mig en fødselsdagsgave. Hun ved ikke hvad det er, for hun har blot sendt sin førstefødte en check – og så har jeg selv købt en gave fra hende.

Gammel som jeg er – jo, jo, alt over fyrre er ren foræring – kan jeg godt lide noget fra dengang verden endnu ikke var gået af lave. Så gaven er blevet til en flot bog med fotos fra min fødeby og titlen "Københavnerliv".

Nu er det tid at knappe en god pilsner op. Der er ikke flere syvogfyrrere tilbage, men en kasse snebajere har samlet kulde ude i haven. Det skal blive dejligt at nyde en af dem til tekst og sort-hvide billeder, skrevet og udvalgt af Kåre Lauring. Skål!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar