søndag den 13. december 2009

Bølgebræt


På Naja ønskeseddel sidste år stod der waveboard – men det kom der ikke noget af under juletræet. For det kostede omkring en tusse, og mon ikke det bare var en grille som snart ville være glemt…

Interessen for det dyre stykke legetøj har imidlertid vist sig at være langtidsholdbar. Så da min kæreste så et waveboard i Roskilde nedsat til halv pris, fik pigen sit længe ønskede legetøj.

Vi taler om noget der ligner det velkendte skateboard. Bortset fra at et skateboard med sine fire hjul og regulære form må siges at have en vis stabilitet. Waweboardet, derimod, har kun to hjul (der kan dreje 360°, som på en indkøbsvogn) og en indsnævring på brættet der gør det kan vrides.

Jeg har prøvet at stå på det. Men det er mig kropumuligt at holde balancen på et bølgebræt. Det lykkes kun, hvis hjulene vender opad…

Men Naja kan. Jeg snapper et foto af det, og Naja spørger om jeg vil lave en blog. – Ja da, siger jeg. Det er imponerende så godt du kan wave. Og det synes jeg lige skal fortælles.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar