tirsdag den 29. december 2009

Julegodte


Mine øjne glider langsomt opad, til jeg ser hendes. Det er her, jeg skal finde et af de centrale spørgsmål i Weekendavisens julequiz: Nu kalder hun sig Sasha Fierce. Hvad hed hun før?

Jamen, er det ikke… Det er da Beyoncé Knowles! Har hun skiftet navn?! Sagen må straks undersøges…

Nej, Beyoncé har faktisk ikke skiftet navn. Der handler mere om at den kønne R'n'B-sanger har et alter ego, når hun går på scenen.

"Det er en anden person, der skal på, der tager over, når jeg skal på scenen. En slags alter ego, som jeg har skabt, og som på en måde beskytter mig, og den person, jeg i virkeligheden er," udtaler Beyoncé i en pressemeddelelse, og forklarer, at Sasha Fierce er den sjovere, mere sensuelle og mere aggressive personlighed, der kommer frem, når hun optræder på scenen.

Sådan har jeg det selv. I virkeligheden er jeg den sky, stille, næsten selvudslettende hr. Wilson, men når jeg skifter min identitet til Lazyclip, bliver jeg straks den charmerende, flotte, provokerende og dybt interessante blogger, der skriver om næsten hvadsomhelst.

Sådan er vi mange der har et alter ego. Bare tænk på Clark Kent. Hvad skulle han gøre uden sit profilnavn, neonblåt outfit og røde underbukser, med licens til at flyve rundt og redde verden.

Jo, jeg forstår godt Beyoncé. Jeg er heller ikke helt mig selv når jeg mingler mig op på scenen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar