torsdag den 21. maj 2009

Hej Inge



Det er altid dejligt når nogen man kender kommer i fjernsynet. Forleden så jeg en af mine kolleger fra dengang jeg arbejdede som grafiker og personalebladsredaktør i Flügger: Inge Nørhald.

Udsendelsen handlede om at blive ved. Og så var der interviews med forskellige ældre mennesker på arbejdsmarkedet. Og Inge gjorde det rigtig godt på skærmen. Hun vil dog gerne trække sig tilbage når hun bliver 65.

Så var det anderledes med en mand jeg interviewede til "mit" personaleblad Inside i 2002. I datterselskabet PP Mester Maling var der indbudt til 80 års fødselsdagsreception, men jeg havde sgu ikke ventet at fødselaren Andreas Thomsen var en af forretningens bedste sælgere, og kun under protest var gået på halv tid.

Hen ved 300 venner og forretningsforbindelser troppede op til receptionen med 10 mands jazzorkester, stort ta’-selv-bord og vin og øl til alle.

Hans svar på, hvorfor han stadig arbejdede som 80-årig, var såre simpelt: Jeg kan li’ det!

Om manden stadig er i aktiv tjeneste, ved jeg ikke. Men jeg savner mit job som personalebladsredaktør, med alle dets oplevelser og udfordringer. Så hvis nogen hører om et personaleblad eller intranet der mangler en kaptajn, så giv lige et praj…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar