fredag den 22. maj 2009

Drømmeklar

Foto: Saiuri, Storbritannien

Jeg drømmer meget for tiden. Ikke bare dagdrømmer, men rigtig natdrømmer.

Det er nogle mærkelige drømme. Og jeg tænker ofte på, om de betyder etellerandet. Om de kan tydes, og måske fortælle mig noget om fremtiden…

Min kæreste siger, at hun ikke tror på drømmetydning. Alligevel lykkedes det hende faktisk i forgårs at afkode denne meget weird drøm:

Jeg befinder mig på en hurtigfærge, men jeg ved ikke hvor den sejler hen. Jeg står på dækket og nyder synet af vandet og skumsprøjtet fra boven.

Pludselig kommer en eskadrille jagerfly flyvende hen over havet. De lægger sig i formation bag færgen, helt tæt på. Jeg undrer mig over, at de kan flyve så langsomt uden at styrte i havet.

Da vi vågner om morgenen, Garntrisse og jeg, fortæller jeg om smågrinende om min drøm, for den var da i dén grad underlig.

Senere ringer hun fra sit arbejde og fortæller, at et voldsomt tordenvejr har passeret Østdanmark mens vi sov i vandsengen.

Det har altså braget og styrtregnet mod vinduerne, uden at vi er vågnet ved det. Men min underbevidsthed må have hørt det – og så dannet sit eget lydbillede.

Sådan må det være, selvfølgelig. Og nu skal jeg til det igen. Sove, og drømme. Der er sikkert noget mystisk på programmet igen i nat, og jeg glæder mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar