torsdag den 28. maj 2009

Et dumt hjørne



Ja, faktisk det dummeste hjørne i byen, ifølge en hjemmeside med topografisk københavnerslang. Hjørnet mellem Store Kan Ikke Stræde og Fjolstræde.
Det hjælper ikke at gadeskiltene hænger på en af Københavns Universitets bygninger. Du finder næppe noget dummere hjørne i hele kongeriget!

Bare det at stå og fotografere det virker ret bøvet. Men sådan kan jeg altså godt have det nogle dage; Jeg er sgu ikke for klog.

Men alligevel lykkedes mig at komme på universitetet forleden, til et seminar Dansk Forfatterforening havde arrangeret – og engang for mange år siden, netop i huset på dette hjørne, da jeg gik til aftenundervisning i polsk hos Runa Kildegaard Klukowska.

Hun har iøvrigt oversat en del polske romaner til dansk, bl.a. Rotten af Andrzej Zaniewski. Den fik jeg af hende, og den står lisså fint i min bogreol.

PS:
Der er masser af andre eksempler på gadeslang at hente på kobenhavnshistorie.dk, samlet af forfatter Bjørn Westerbeek Dahl

Ingen kommentarer:

Send en kommentar