torsdag den 24. maj 2007

En heldig hånd

 
Foto, Steve Woods, Storbritannien


Rent økonomisk kan det sikkert bedre betale sig at samle tomme flasker. Men min søn og jeg synes det er meget sjovere at finde penge på gaden.

I går fandt vi en 50 øre i skolegården, da jeg hentede Jeremy i fritteren. Og her til morgen fandt jeg en euro, efter jeg havde kørt ham til skole i Christianiacyklen.

For det meste er det danske mønter, vi finder. Men Vesterbro er jo et ‘turistet’ sted, så fund fra udlandet forekommer også. Hvis det er en mønt fra et land, Jeremy ikke har hørt om før, kigger vi i vores atlas og får geografien på plads.

Vi tror der er held ved de mønter vi finder, så de kommer i en lille grøn porcelænssparegris, hvorfra de kan sende gode vibrationer ud i stuen til en dag vi køber slik for dem.

Euroen er faktisk en tre-i-en mønt. Der er både værdi, kort og lykønskning: Den står i kurs 745, hvilket ret præcist svarer til 15 stykker tyggegummi med colasmag. Den er præget med en silhuet af Euroland, så vi kan se hvor lille Danmark er i forhold til den øvrige del af kontinentet. Og på bagsiden står de heldige ord; Liberté, Égalité og Fraternité.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar