fredag den 3. september 2010

Grøn bolig


Hvem mon bor i sådan et hus?, tænker jeg. Hunden Vicky er i uvant snor og følger mig på de cirka seks kilometers gåtur til Horslunde, da vi passerer dette grønne hus i Utterslev på vejen fra Vindeby.

Vi er på vej over til købmanden i Horslunde, som er online med Tipstjenesten. Så kan den ugentlige konkurrence med Kofi registreres og en eventuel gevinst komme til udbetaling.

Men tilbage til huset. Det er fuldstændig dækket af flora, på nær antennen, skorstenens top og det meste af vinduerne. Det må da være et ualmindeligt haveglad menneske der bor her. Jeg gætter på en såkaldt klidmoster, der måske sidder i en gyngestol med en sort kat i skødet og læser digte.

Jeg forestiller mig hun elsker jordbær og gamle Morten Korch film. Hun er nok født i halvtredserne, eller før, og elsker livet i al sin herlighed. Hun trives fint med med ensomhed og elsker Lolland for dets vide horisonter.

Der er sikkert kildevand fra egen brønd, og den tilhørende karse giver et frisk pift til det gammeldags hyggelige køkken med komfur, krydderier og årstidens grøntsager. Hun er sandsynligvis vegetar.

Tror jeg. For hjemme igen med hund og tipskuponer får jeg at vide, at her bor en lastbilchauffør…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar