torsdag den 16. september 2010

Op i luften

Foto: Lufthansa.com

Amager var vist lige akkurat stor nok til et fransk visit af Airbus A380 fra Lufthansa. Og medierne flød over i interviews med flyspottere og fyldige uddrag fra maskinens dataliste.

Der skal virkelig mange mennesker og deres bagage til, før Airbus er stuvende fuld. Det store skrog rummer 853 siddepladser. Plus nogle pilot- og klapsæder til dem på arbejde i flyselskabets uniformer.

Jo, jeg kan da godt se, det er interessant når verdens største passagerfly lander i Danmark, og letter igen. Men er det egentlig ikke mere spændende at køre på cykel?

Oppe i luften er der masser af udsyn, men som regel er der ikke rigtig noget at se på. Det er derfor de små skærme er der, med Hollywood film og info om flyvehøjde og hastighed i meter og fod, kilometer og miles – og orientering om hvordan landet ligger i forhold til den hvide metalfugl man har spændt sig fast i.

På cyklen er der ligeså meget udsyn til himlen og skyerne. De er som sagt hurtigt overset. Og så er der god tid til alle blomsterne, dyrene, byerne, duftene og andre mennesker her på jorden med deres tøj, tasker, ting og særheder.

Jeg har ikke nogen lille skærm på cykelstyret, som det ellers er trend. Det kommer sig ikke så nøje hvor stærkt det går og hvad min GPS position er p.t. Jeg vil bare nyde livet, og ikke hurtigere end at cyklen kan følge med.

Jeg er endda så lazy, at jeg har en lad-cykel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar