søndag den 21. december 2008

Randomizer


Foto: Paul Laird, Storbritannien

På stock.xchng hvor jeg finder de fleste fotos til mine blogs, kan jeg trykke på dette ord, og så kommer der et helt tilfældigt foto frem. Vil jeg se et nyt, trykker jeg igen. Man kan trykke i timevis.

Det er sjældent jeg ser et foto jeg har set før, for der er hundredtusinder af billeder, royaltyfrie og knivskarpe, taget af passionerede fotografer fra hele verden.

En gang imellem stopper jeg op og kigger længe på et, som rører noget i mig, og prøver at sætte ord på mine følelser.

Om dette foto har fotografen noteret, at hans kamera er et Fujifilm Finepix S9600, lukkertiden 1/60 sec, blænden 3,8, brændvidden 25 mm og lysfølsomheden 80 ISO. Og at det er et macro knips med blitz af en dråbe mælk i vand, skudt i mørke.

Hvis jeg skulle skrive en billedtekst… Jo, nu ved jeg det:

Tåre i trampolin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar