søndag den 14. december 2008

Optrækkeri



Da jeg var dreng, holdt jeg meget af Anders And, og ved juletid den flotte julekalender der fulgte med bladet. Det var den tids flotteste. Den kunne være formet som et eventyrslot, eller Bedstemor Ands dejligt julede bondegård, som blev mere og mere hyggelig som december bevægede sig frem mod juleaften

Min søn har også fået julekalenderen fra Anders And & Co. Men det er ikke som i gamle dage. Ingen udstansninger, kun en spraglet tryksag i karton. Motivet er julestress og slagsmål på kælkebakken, og den pynter ikke.

Eneste ekstra ting ved julekalenderen er, at der hver dag følger et spørgsmål med på bagsiden af kalenderlågen. Hvilken slags dyr er Vaks? a) hund, b) kat eller c) marsvin… Og lågen i dag: Hvad hedder Nickeys nevøer? a) Mik og Mak, b) Flip og Flop eller c) Max og Moritz.
Kender du svaret? Deltag i dagens konkurrence og vind flotte præmier. På bagsiden af kalenderen kan min søn se, hvad det er for noget tingel-tangel han kan vinde, hvis han sender en sms og er ekstremt heldig. Det koster 2 kroner + alm. sms-takst at deltage. Hver dag.

Men her er det mig der svarer, og giver en pebernød for rigtigt svar – sådan sparer vi nemt en halvtredser. Jeg er nemlig en habil donaldist, og kan med det samme fortælle Jeremy om a), b) eller c) er det rigtige svar.

Næste år må jeg hellere selv lave en julekalender til Jeremy. Disneys er blevet en gang optrækkeri.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar