mandag den 24. oktober 2011

Ordfejde

Foto: Appdictions

Et gratis spil er den nye dille. Wordfeud hedder det. Man downloader spillet til sin storskærmsmobil, fx en HTC Desire eller iPhone. Og så går den vilde bogstavjagt.

Det er ligesom det gammeldags brætspil Scrabble. Men når det spilles over mobiltelefonerne, slipper man for de evindelige diskussioner. Hvem husker ikke hvordan der blev slået op i Nudansk Ordbog eller den grønne retskrivningsordbog, når et kryptisk ord skulle fejes af bordet, eller accepteres og gives point.

For tredive år siden fik jeg godkendt ordet RAPID hjemme hos min gymnasiekæreste Lone og hendes familie. Men især sammensatte ord kunne i dén grad give ballade rundt om i de små hjem. Min kærestes datters svigerfar vandt engang et spil ved som manden i huset selv at godkende ordet ZARFOTOAFKOM.

Med Wordfeud er den slags tvivlsomme ord en saga blot. Der er heller ikke længere tvivl om at pointene lægges rigtigt sammen, og at det er den dygtigste, eller heldigste, ordekvilibrist der løber af med sejren.

Nå, nu fortæller et bip, at det er min tur. Min kæreste har lige fået 11 point for HÅB. Jeg tror hun sidder med nogle kedelige bogstaver, for normalt hugger hun til med langt over tyve. Hun har forøvrigt gang i flere spil ad gangen. Ja, det har jeg såmænd også selv, og mit alias er lazyclip.kw – hvis nogen skulle få lyst til at spille mod mig :-)

Wordfeud kan downloades her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar