onsdag den 17. august 2011

Ny øl uden vokaler

Foto: royalunibrew.com

Det bliver en god dag i morgen. Unibrew serverer gratis øl på 300 barer over hele landet.
Anledningen er, at en ny øl ser dagens lys. Den skumfødte [PLSNR]. Jeg har uden betænkeligheder trykket “synes godt om” på Facebook, for jeg holder meget af øl, og har sågar en aktie hos arrangøren.

Måske er der også et gratis udskænkningssted nær dig? Tjek listen på hjemmesiden. Umiddelbart ser det ud til at fynboerne må rejse langt for at få del i al det gratis premiere-øl, men for de fleste danskere vil det være en smal sag at krabbe sig hen hvor øllet langes over disken. Selv regner jeg med at aflægge et besøg på Texas Sports Cafe i Solrød. Det er tilsyneladende det nærmeste vandhul for mig.

Hvis man bor i Blåvand, er der hele umiddelbar adgang til gratis øl hele syv steder. Jeg har hørt om en fyr, der går under navnet Bjarne Blåbajer, som sikkert vil benytte sig af tilbuddet. Hans navn refererer til den udmærkede Royal Export.

Om den nye pilsner fra bryggeriet ved jeg kun, hvad en proff tekstforfatter har skrevet: Den nye [PLSNR] har fået en mere forfriskende og læskende smag med et flottere og mere vedholdende skumhoved og mindre syrlighed. Og så er designet piftet væsentligt op.

Imorgen i tidsrummet fra 16-18 vil jeg lade humlen passerede min gane, og komme med min anmelderdom. Som forberedelse har jeg gurglet et par af de blå, så mine smagsløg er parate til morgendagens grønne rock-øl.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar