lørdag den 28. maj 2011

Kattegræs


Inspireret af en blog om zen og skvalderkål er jeg gået ud i vores egen have.

Det er bare en helt almindelig rækkehus-have med bøgehæk omkring. Og det er ikke så tit, græsset bliver slået. Tidsler, mælkebøtter og andet ukrudt har qua min dovenskab særdeles gode vækstbetingelser.

Men idag får vi besøg af min kærestes forældre, og jeg skal give haven en overhaling med den gamle Gringe. Men hov! – Er det ikke vores kat der ligger dér? Jo, sørme. Bølle i det grønne.

Jeg tror ikke han ligger der fordi kattegræs er vigtigt og sundt. Bøllefisen har bare lagt sig dér under æbletræet, fordi han er en underlig kat.

Men det er såmænd udmærket, han ligger dér. Så kan jeg jo ikke komme til med græsslåmaskinen. Jeg slipper altså for at slå græsset i Bølles hjørne.

Og hvis der bliver spurgt ind til min indsats som havemand, så vil jeg stolt vise hjørnet frem og fortælle, at her har jeg skam sået kattegræs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar