torsdag den 6. januar 2011

KW

Foto: Erik Barkman, Nummer 9

Jeg gav paven et ordentligt fur for lidt over 2 år siden. Det har jeg fået mange blandede kommentarer for, senest igår, fra en der kalder sig K.B.Bahr.

Det er sjældent, jeg får kommentarer på så gamle indlæg. Men nu kom der altså en sur en på Fuck paven.

Hvorfor lige Ham? spørger personen, som mildt sagt ikke er imponeret over min blog.

Istedet for at lange ud efter den katolske kirke (som K.B.Bahr tilhører) skulle jeg gøre som Kurt Westergaard. Og så skriver personen lidt kryptisk: Synd for dig at du har det sådan, men ellers har jeg da altid syntes, at du var en god dreng.

Well, lad mig lige skrive en blog om Kurt Westergaard. Jeg synes KW er absolut okay, og han og jeg har faktisk meget tilfælles:

Vi har de samme initialer, vi er begge habile tegnere og vi siger hvad der passer os. Og tro det eller ej: Jeg har faktisk også for lang tid siden modtaget dødstrusler, som jeg har fortalt om i en anden gammel blog.

Kurt Westergaard har selvfølgelig prøvet det i en helt anden målestok, men det at skabe furore med en enkelt tegning kender jeg også godt. Men hvor min tegning kun resulterede i et åndssvagt 03 i samfundsfag på Kolding Gymnasium, har tegneren fra Jyllands-Posten som bekendt været tæt på at miste livet, og må desværre leve med konstant overvågning og bodyguards. De mange priser han får i ytringsfrihedens navn kan kun være en ringe trøst.

Jeg ville nødig være i Kurt Westergaards sko. Tænk at en tegning kan ødelægge så meget. Havde han ikke tegnet den kunne han sikkert have haft gode muslimske venner istedet for de paphoveder han må trækkes med, som spænder ham for kampagner, han faktisk er imod. Senest da Stop Islamiseringen af Danmark blev dømt til at betale over 100.000 kr. for ulovlig brug af hans berømte Muhammedtegning.

Min egen "muhammedtegning" vil jeg blogge en anden gang, men lige nu vil jeg give den anonyme K.B.Bahr en klar besked:

Jeg ved hvem du er, og at du har stærke forbindelser til det islam- og homofobiske miljø her i landet. Du har en sovende hund som profilfoto på Facebook og synes om sætningen: "Hej! Kan du huske mig? jeg betød faktisk noget for dig engang"

Det er sørgeligt du har det sådan, Kirsten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar