tirsdag den 4. januar 2011

Flyveklar

Foto: Reinhard Linnemann, Tyskland

Der er masser af billige flybilletter i udbud, og forbrugerbladet Tænk har regnet ud, at det bedste købstidspunkt er cirka seks uger før man skal afsted. Det er dyrt at vente til sidste øjeblik.

Vinterferien nærmer sig. Jeremy har i uge 7, Naja først i ugen efter. Så vi holder vinterferie to og to. Og igår aftes gik jeg så på jagt foran computeren efter lidt storbyferie i lune plusgrader.

Jeg synes selv jeg har klaret opgaven fint. (Men jeg fik også hjælp af min kæreste). Nu sidder jeg med returbilletter til Rom med SAS for bare 2842 kr. Og det endda nonstop. Og selv om min søn er blevet så gammel, at der ikke længere vanker børnerabat.

Det er iøvrigt en jungle at rode rundt på nettet efter de gode tilbud. Jeg synes ikke at MrJet, Momondo, Supersaver og luftfartselskabernes egne websider giver det helt optimale overblik, desværre.

En ting, jeg mangler er, at søgemaskinerne også giver mulighed for at tænke i mellemlandinger. Sidste år skulle jeg bruge en billet fra Wien til Paris. Det lignede længe en dyr fornøjelse. Men så fik jeg hjælp af min ven og frequent flyer Henrik Vinther, der hittede en dejlig billig billet til Stockholm – med mellemlanding i netop Paris!

Nå, men nu skal Jeremy og jeg altså til Rom. Optakten til det antikke Rom bliver at læse Asterix albummet Cæsars Laurbær, hvor de to gæveste gallere bliver kastet for vilde dyr i Cirkus Maximus 50 år før vor tidsregning.

Allerede dengang var Rom den evindelige stad, universets ubestridte, strålende midtpunkt, den by alle veje fører til.

Sådan har det været fra start, da Rom blev grundlagt den 21. april, år 753 før Kristus. Romulus og hans tvillingebror Remus var efter sigende helt bogstaveligt suckers for Rome.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar