mandag den 22. marts 2010

Aha

Foto: Braunsteins billedarkiv

Sådan ser den ud, verdens første danske whisky fra Køge. Dansk Single Malt, 3 års. Det er kun en fjerdedel af de normale 12 år, men jeg synes alligevel det er flot at de har kunnet vente så længe.

Destilleriet hedder Braunstein, og heldigvis er vandet til whisky fremstillingen ikke hentet i Køge bugt, men i Grønlands indlandsis. Brødrene bag den ny whisky har længe excelleret i rigtig godt mikrobryg, som jeg ved flere lejligheder har ladet passere mine smagsløg. Og øllet har ikke mødt nogen nævneværdig modstand.

Sådan ville det givetvis også være med whiskyen fra Køge. Men jeg skal ikke nyde noget, sålænge det koster 3000,- kr. flasken. Det er langt over min økonomiske smertegrænse for maltwhisky – og alligevel er de første 300 flasker forlængst udsolgt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar