fredag den 12. marts 2010

Sweet Love

Foto: Wendy Cox, USA

Det er tid til en kop te. Min kæreste har hjemtaget to styk af verdens vistnok dyreste tebreve. Et rødt og et grønt fra Kusmi Tea i Paris. Personalegode fra firmaet på den dyre Københavneradresse.

Jeg tager det røde brev. Valget stod mellem Gunpowder og Sweet Love. Og når det gælder krig og kærlighed, foretrækker jeg det sidste. Og glæder mig over at man selv kan vælge.

Jeg åbner emballagen og finder – en meget fin hvid kantsyet stofpose. Den føles som bomuld, og er decideret smuk med sit nøje afmålte indhold af førsteklasses teblade.

Jeg nedsænker det dyre stuff i kruset og tilfører intet andet end kogende vand fra elkedlen. Det er spadenemt, efter Medova princippet. Men aldrig har jeg set så fin en bomuldssnor og så flot temærke med Kusmi logoet i luksus tryk i pantone farver samt guld, præg og blank lak.

Bomuldssnoren får mig til at tænke på den gamle vits om Dracula der ser en brugt Tampax og udbryder: Tea-time!

Teen er virkelig god, og jeg klikker mig ind på kusmitea.com. Her kan jeg læse, at det er en muslin tea bag jeg har nedsænket i mit thevand. Faretruende tæt på muslim! Syntes også der var noget næsten religiøst over designet.

Prisen? – Der er netop nu 25 % at spare på 2 boxes á 20 tea bags: Kun 13 euro og 35 cent. Jeg har altså lige nydt et tebrev til over tre kroner!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar