torsdag den 5. november 2009

Lillebror i fjernsynet

Foto: Sanja Gjenero, Kroatien

I dag har Thomas fødselsdag. Han bliver 45 år. Han er bomstærk og løber et marathon på tre timer og nogle minutter. Og så er han tilmed temmelig intelligent. Så selvom han er min lillebror, stryger jeg hurtigt forstavelsen lille-

Min anden lillebror hedder Stephen, og han er også større og stærkere end mig. Engang kom jeg til at sidde midt mellem mine to (små)brødre til en familiefest. De tog begge et fast greb i hver sin arm – og så sagde Thomas: Skal vi se hvem der får ønskebenet?

Thomas er en god fortæller, og det sidste halve år har han af og til været i hovedstaden for at være til optagelser i DR Byen. Det er blevet til en serie fyndige og morsomme programmer med titlen Hjælp, min kone er skidesur.

Ham den høje knallert med kort hår, overskæg og stor næse… - det er min bror. Håber der kommer nogle gode guldkorn på DR2 om lidt, kl. 22 og en halv time frem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar