fredag den 8. april 2011

Swingersex

Foto: Derrick Collins, USA

De unge strømmer til swingerklubber, fortæller B.T. den 24. marts. Når klubberne holder young swingers nights er der stort ryk-ind af især 18-25 årige. Der er oftest fuldt hus til sådanne arrangementer.

Mange vil nok mene, at de unge dermed har en lemfældig indstilling til sex, men jeg synes egentlig det er en opløftende nyhed. Et velkomment forårstegn på, at samfundet – i hvert fald på det sexuelle område – ikke er faldet ned i systemisk konformitet.

Jeg har aldrig sat mine ben i en swingerklub. Det havde Joan Ørting indtil fornylig heller ikke. Jeg så hende i TV2s Sexologerne sent i forgårs aftes, da hun sammen med en veninde havde en sjov oplevelse i City Swingers lokaler på Amager.

Alligevel har hun bevaret sine fordomme om at swingere er tatoverede og piercede personer, som i mørke, dystre kælderrum søger bekræftelse gennem sex.

Jeg kan nu godt forestille mig, at swingere også kan være ganske almindeligt udseende og fordomsfri mennesker, der mødes, hygger og sexer i et helt almindeligt parcelhuskvarter. 

Men når jeg googler swingerklub og klikker lidt nyfigent, så er miljøet faktisk præget af kæder, sort læder og fastgørelsesaggregater i blankpoleret stål. Ikke lige hvad jeg umiddelbart forbinder med løssluppent intimt samvær.

Nej, jeg er vist i virkeligheden slet ikke til swingerklubber. Gruppesex ligger bare ikke til mit højreben.

Men tanken om swingersex som noget der udelukkende handler om lyst, leg og lethed, den er naturligvis okay. Selv er jeg dog til den noget mere "avancerede" sex, hvor man i et parforhold med store følelser elsker i en seng – og bagefter tilfreds stille falder i søvn sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar