mandag den 14. november 2011

Onsdagsdrøm

Foto: Søren Wesseltoft, Danske Spil

Der er 92 millioner kroner i puljen hos Danske Spil. Et eller andet heldigt asen kan pludselig veksle sit bogmærke til så mange penge. – Eller er det kun mig, der bruger lottokuponer til det formål?

I hvert fald er jeg ved at læse en bog, med indlagt teoretisk mulighed for sent onsdag aften at gå i chok. 92 millioner danmarksrekordkroner på mit dankort må bestemt være umiddelbart paralyserende.

Jeg vil næppe rende rundt og hoppe på ryggen eller kaste om mig med cornflakes, som man har set det i Lotto-reklamerne. Jeg er nok mere typen, der fluks får brug for en stiv whisky, hvis de seks tal er identiske med en række af mine.

Det er lidt underligt. Jeg er jo opportunistisk af natur – men hvis jeg i løbet af nul komma seks går fra almindelig lemmedasker til multimillionær, så aner jeg ikke hvad jeg skal stille op. Et hav af muligheder og oceaner af tid, det bliver svært at kapere. Jeg magter det ikke, er jeg bange for.

Tør jeg overhovedet lottoe, nu jeg tænker over det? – Jada, for jeg er i virkeligheden ikke bange for noget. Uden at ryste på hænderne fornyr jeg mit bogmærke med det smukke lykketal 47… – og læser videre i min biblioteksbog Vi, de druknede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar