tirsdag den 14. december 2010

Julekort


– Se hvad jeg har fundet!
Min kæreste tager en kasse frem og viser mig en masse julekort, hun har købt for flere år siden, men aldrig fået sendt. Frimærker har hun også fundet frem, blandt andet fra da Prins Henrik fyldte halvfjerds og Post Danmark markerede 200 året for August Bournonville. Det er vist et par portoforhøjelser siden.

Men de gamle julekort og frimærker skal naturligvis bruges. Et stakkels postbud skal cykle rundt med dem i bidende kulde, og der skal også julemærker på.

Jeg har egentlig mest lyst til bare skrive God Jul og Godt Nytår, Kærlig hilsen Os. Det er der mange der gør. Men det lyder som et brev fra kommunen, og det er jo ikke meningen.

Det tager tid, men der er ingen vej udenom. Jeg kan ikke bare bruge internettet og gærdesmutte over hvor ordforrådet er lavest. Det skal være gammeldags, håndskrevne, varme julehilsner med ægte indhold.

– Husk at skrive et til Rie & Raimond. Og til Peter & Shannie…
Min kæreste nævner nogle flere i hast på vej ud af døren for at nå bussen. Hun har juletravlt på jobbet.

Jeg når næppe at få brugt alle frimærkerne og kortene inden det er for sent. Men med denne blog har alle, i princippet i hvert fald, fået en julekort hilsen fra mig og min kæreste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar