torsdag den 16. december 2010

49

Foto: Francis Mariani, Canada

Alder er noget sludder. Siger jeg til mig selv, nu hvor der kun er et år til de halvtreds.

Ja, jeg bliver 49 i dag. Det er en lidt ubestemmelig alder, som jeg lige skal vænne mig til. Man er hverken ung eller midaldrende. Men i hvert fald halvgammel.

Fortyniner. Det var bedre for to år siden, da min alder passede til en god øl. Nu skvulper jeg rundt som bådtypen, Danmark har vundet OL-guld i. En smalskroget tomands skiffjolle med vinger og et overdimensioneret sejlareal, som let vælter.
Et skrog. Tja. Lidt med det ene ben i graven. Sandsynligvis er jeg mere end halvvejs. Prøver at opføre mig pænt, så der er vinger i vente.

Trøster mig lidt med lakridser. Min søde kæreste har givet mig en dejlig fødselsdagsgave med bornholmsk lakrids-tema. Der er lakrids karameller fra Gudhjem, to liquorice stout fra Svaneke, honning med lakrids, chokolade med lakrids samt to bøtter gourmet lakridser, en sød blå og en rød med salmiak, chili og tranebær.

De er gode at komme op på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar