torsdag den 5. august 2010

Bimmer


Hidtil har jeg ikke fattet at en BMW kan ha’ sådan et åndsvagt kælenavn. Vi taler jo om en virkelig kraftfuld vogn, der sparker røv – og den tyske bilkoncerns bomærke ligner da også mest af alt et piktogram af en ringmuskel.

Men nu ser jeg at Bimmer alligevel er et godt navn til en BMW – når den ser ud som her. Denne lille nuttede sag kom kørende og fandt en P-plads tæt på hvor jeg og Naja havde sat os for at spise en krøllebølle is.

Ejeren er norsk og fortæller at den trehjulede bil kørte ud fra fabrikken i 1959. Men da han købte den for et par år siden, havde den bestemt set bedre dage. Der ligger mange, mange timers arbejde bag det smukke syn denne solskinsdag på Bornholm.

Om han og hans kone også kalder deres BMW for en Bimmer, ved jeg ikke. Men jeg tvivler. Hjemmesiden for Klassiker klubb Norge virker 100 % fri for slang.

Normalt er jeg ikke en dyt interesseret i biler, men denne nuttede sag med sin store og eneste fordør kan godt fascinere en smule. Det er nu dejligt at der findes folk som holder liv i gamle transportmidler. Uden disse mennesker var veteranbiler og damplokomotiver måske forlængst glemt historie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar