fredag den 13. august 2010

Klumpen

Foto: Jacob Ehrbahn

En syndflod af Klumper i plastik og alskens merchandise skal henvise Coca-Cola til mærkevarernes andenplads i ethvert barns bevidsthed.

Rasmus med efternavnet Klump er et brand med tonsvis af uudnyttede afsætningsmuligheder, mener Egmont som ejer det. Så nu sker der noget. Vi får blandt andet Rasmus Klump pandekage-restauranter, og bamsebjørnen relanceres som hovedperson i et nyt Rasmus Klump blad, til unger i alle lande, med helt nye historier, tegnet i trendy streg.

Jamen, er jeg slet ikke glad for at min barndoms tegneseriehelt nu bliver eksponeret worldwide? – Næe, egentlig ikke. Bamsebjørnen er jo projiceret helt ud af sig selv.

Da jeg var dreng, kunne Rasmus Klump være i en pixi-bog, og så var der endda også plads til Pelle, Pingo og Skæg, hans gyngestol, skuden Mary, plus alt det løse i pelikannæbbet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar