tirsdag den 17. august 2010

Trøst tørst

Foto: Andy Naylor, Singapore

Øl er til tørst, ikke til trøst, lyder et  gammelt "mundhæld" fra bryggeriernes reklamer.

– Men hvad skal man så drikke, hvis man er ked af det? Spiritus? Varm cacao? Vin?

Well, selv foretrækker jeg vand. Jeg holder ellers meget af at beruse mig, men når det kommer til trøst, ved jeg ikke noget bedre end det kolde vand fra hanen.

Det er egentlig lidt mærkeligt, for når vandet som i dag konstant regner over det meste af landet, virker det temmelig trøstesløst. Men når det engang er blevet brøndvand, så er det forvandlet til en rigtig god trøster.

Jeg mener det bedste af slagsen kommer fra Københavns Vandforsyning. Andre foretrækker til en hver tid neutral Perrier eller andet kildevand på flasker. Men jeg synes ikke det smager af noget.

I princippet skal vand jo heller ikke smage af nogetsomhelst, hvis det ellers er 100 % rent. Men mit trøstevand må godt smage en lille smule af jern, sådan som jeg husker det fra min barndom på stenbroen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar