mandag den 7. juni 2010

Bortrejst


Det er nok bedst jeg fordufter en tid. Pakker min kuffert og daffer til Jylland. Jeg er genstand for for meget forkert.

Men hvormeget kan man egentlig fordufte? Om man så tager tusindvis af kilometer bort, så forsvinder man jo ikke.

Tag bare den lille havfrue. Hun er taget helt til Shanghai og kommer først tilbage til november. Alligevel kan man stadig se hende på Langelinje. Alt virker normalt: turister tager opstilling foran skønheden og bliver fotograferet. Ligesom kanalrundfarten fortsat lægger vejen forbi.

Selv tager jeg kun et kvart tusinde kilometer bort. Indlogerer mig på den ledige førstesal i farmors hus. Og tænker mig godt og grundigt om.

Den lille havfrue tager bare sin bortrejse som en oplevelse. Gid jeg kunne gøre det samme. Men der er ingen tvivl om at det er en god idé at rejse bort en tid. I hvert fald for havfruen, som aldrig tidligere er blevet beundret af så mange, under så stor mediebevågenhed.

Danmark scorer uforholdsmæssigt mange point på Expo 2010, og mens det sker har den kinesiske kunstner Ai Weiwei opstillet en storskærm på Langelinje, så vi er løbende orienterede om den lille havfrues gøren og laden derude i Far East.

Alle kan se skønheden på www.mermaidexchange.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar