torsdag den 29. oktober 2009

Gratis internet forbindelse

Foto: Maddy Shernock, USA

Verdensvævet er for alle. Så hvorfor skal det egentlig koste noget at være på? Giver det mere sikkerhed?

I lufthavne skal man frem med sit kreditkort før der er hul igennem, og sådan er det også på mange hoteller.

Jeg synes adgangen til internettet bør være lige så indlysende som adgangen til rent drikkevand. Og det skal vel ikke koste noget, vil jeg mene.

Derfor er det lige min kop the at jeg idag har fundet ud af at der er noget som hedder Gratis Danmark. Min MacBook fandt af sig selv den trådløse forbindelse i S-toget, og jeg kunne umiddelbart koble mig på.

Jeg har nu oprettet og aktiveret en "konto", og dermed fået en endnu bedre forbindelse, som der kan surfes på i alle zoner. Og jeg skal ikke af med penge.

Det synes jeg er en applaus værd. Så klap-klap til foretagendet med helt enkelt netværk i S-togene. Logoet er en papirflyver. Hvorfor bliver man så tit bedt om at folde den af papir fra Nationalbanken?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar