mandag den 17. august 2009

Lazytrisse


Her er et foto af os, billedligt talt. Vi holder begge af øl, men hver sin slags.

Garntrisse er til de milde, lyse. Jeg er til de stærke, mørke.

Sådan en lys og lækker hvedeøl er lige hende, mens en dunkel, lakridsagtig tung porter ligger lige til mit højreben.

Gode venner kom i dag og begavede mig med tre flasker virkelig sort polsk kvalivare – Żywiec porter, brygget efter en tussegammel opskrift. Det er lige mig. Og det er ikke Garntrisse.

Sådan er det med os. Vi griber til hver vores yderlighed indenfor øl. Weißbier til min elskede, stout til heldige mig.

Det er vistnok humlen ved et godt forhold. Man må have hver sin lyst til øl. Og vi har et både mildt og stærkt forhold. Ying og Yang. Lyst og mørkt.

Nu er det mørkt, og vi har lyst til hinanden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar