fredag den 14. august 2009

Hvid skjorte

Foto: Ginny Warner, Holland

Jeg går stort set ikke i andet. Cowboybukser og hvid skjorte. Så føler jeg mig godt tilpas.

Det skal jeg af og til høre for. Kan jeg ikke gå i andet? – Har jeg ikke andet?

Jo, min ven Jeferson gav mig sidste år en blå med striber. Den er stadig i sin cellofan, aldrig brugt.

Faktisk har jeg dårlige erfaringer med at gå i andet end hvid skjorte. Da Clips.dk hjemmesiden skulle laves, sagde de andre drenge, at jeg ville være vanskelig at fritlægge i Photoshop. Min hvide skjorte ville falde i ét med baggrunden, så hvis jeg lige gad købe en ikke-hvid…

Altså købte jeg en sandfarvet skjorte. Det gav kun problemer.

Da hjemmesiden blev lavet, lysnede Erik og Jan min skjorte i hvert eneste filmbillede – jeg så simpelthen forkert ud i andet end hvid skjorte.

Og da jeg og Jeremy besøgte farmor (læs: mor), lagde hun den sandfarvede skjorte i klorin, og forsikrede sejrsikkert, at den skjorte skulle hun nok få gjort hvid igen…

Nej, det går ikke at jeg går i andet end hvid skjorte. Og i farmors genbrugsbutik i Lunderskov er der som regel en eller to til ingen penge, måske indleveret af en stor jysk konfirmand der har brugt den for første og sidste gang.

Bosweel, størrelse 41, med lange ærmer. Det’ lige mig. Med skjortelomme til min Caran d’Ache kuglepen og Sony Ericsson mobiltelefon.

Hvid skjorte harmonerer også så fint med mit englevæsen :-)

Tilsyneladende holder insekter også af hvid skjorte. Det konstaterede vi, da vi drak kaffe i haven. Gnavpander, som bittesmå sorte wannabe-fluer hedder, satte sig på det hvide stof, og ofte var min hvide skjorte også rasteplads for en sommerfugl eller to.

Og så var der blomsterfluerne, som ved første øjekast ligner hvepse – men som hverken har forbilledets bzzz, størrelse eller hurtighed. De er så dovne at man ligefrem kan ae dem.

Jeg tog forsigtigt en i vingen og placerede den på en pelargonie – hvid, selvfølgelig. Den gjorde næsten ingen modstand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar