fredag den 10. august 2012

100 meter

Foto: Sanja Gjenero, Kroatien

Hvis nu jeg spurter alt hvad rem og tøj kan holde, hvor hurtigt går det så? – Det kunne være sjovt at få testet.

Usain Bolt løber som regel distancen på under ti sekunder. Mig er der aldrig rigtig taget tid på. Jeg har ingen idé om hvor jeg ligger.

Men helt ringe er jeg nok ikke. Når jeg sammenligner mig med Usain Bolt, mener jeg faktisk at have nogle klare fordele:

Usain Bolt vejer 94 kg. Så meget vægt skal mit bevægeapparat ikke flytte rundt på. Og med Bolts 1,95 meters højde, må han løbe ind i mere vindmodstand end jeg gør med mine 1,82 og en anslået vægt på 78.

Omvendt er han sikkert i bedre form. – Men hvad skal man egentlig med kondi, vi taler immervæk kun om hundrede meter, ikk’? Jeg er som en kat. Kan gå fra slummer til full speed på ingen tid.

Når jeg en sjælden gang er løbet efter bussen, så har jeg skam også nået stoppestedet, inden chaufføren fik lukket dørene.

Men jeg er dobbelt så gammel som Usain Bolt. Og hvid. Min kæreste tvivler vist på om jeg kan klare de hundrede meter på under et minut…

Vi får se.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar