fredag den 30. september 2011

Den slettede blog

Foto: Jozsef Szoke, Ungarn

Jeg riskerer at blive ekskluderet her fra Mingler. Det fremgår af en mail, som jeg modtog lidt over middag den 26. september:


Hej lazyclip


24support er blevet opmærksom på, at du flere gange har chikaneret profilen esmeralda i dine blogindlæg. Senest i indlægget ‘Krampens kagedåse’, som 24support i dag har slettet.


Forsætter denne opførelse kan det føre til en ekskludering fra 24.dk


Med venlig hilsen
24support


Jeg tror, det er Niels Thimmer, der har skrevet mailen. Alle har deres egen måde at skrive på, og Niels skriver så hurtigt, at der af og til kommer sprogfejl, som ikke fanges af stavekontrollen. Der er smuttet et t i for(t)sætter, og mon ikke der skulle have stået opførsel fremfor opførelse.


Niels Thimmer er onlineredaktør, og naturligvis kan han slette indlæg, hvis de bryder med sitets regler. Men det gjorde min blog ikke, og at jeg skulle have chikaneret Esmarelda, lyder meget mærkeligt – for der er tale om en anonym profil, der angiver sin alder til 47 år og har postnummer XXXX. Det svarer til at chikanere en gine, eller en reklamesøjle, om man vil.


Desuden; At jeg skulle have gjort “ginen” uret i flere af mine blogindlæg kan ikke passe
– for det var første gang nogensinde navnet Esmarelda optrådte i min blog!
Forresten stod den slettede blog som den mest læste, og de over 40 kommentarer viste, at den i høj grad var debatskabende.


Jeg vil ikke klage over, at man har slettet min blog med kagedåsen. Fred være med det. Men hvorfor vil onlineredaktøren ikke svare på henvendelser? Jeg er langt fra den eneste som undrer sig over hans tavshed. Jeg har også prøvet at ringe, men får at vide jeg skal kontakte ham på mailen – som altså forbliver ubesvaret.


Helt underligt bliver det, når de sproglige fingeraftryk i Esmareldas skriverier peger på, at der er tale om en af kællingerne (det kalder de sig selv) på Sajdet.dk – hvor man konstant sviner 24timer til.


Det er et site som er præget af forstokkede og forkrampede, for ikke at sige rabiate holdninger, og der er sågar en wall of shame, hvor alle mulige profiler fra 24.dk hænges ud: Belse, Nusle, Riella, Snabelsen, Pia Qu, Otz, Mindscrub, Willya, Cris7, – og Dennis Jensen bliver i særlig grad lagt for had.


Derfor forstår jeg ikke Netredaktionens omsorg for Esmareldas følelser. Hun er i bund og grund imod dette site! Vi er simpelthen alt for mange her på Mingler, der mener noget andet end hende selv.


PS:
Undskyld til Giz, hvis også denne blog gør dig trist. Du har ret i, at der er for mange tudeblogs her på Mingler. Næste gang skal jeg nok finde på noget bedre at skrive om
– hvis jeg ikke er ekskluderet inden da…


Foto: Jozsef Szoke, Ungarn

Ingen kommentarer:

Send en kommentar