tirsdag den 26. juli 2011

Sammenhæng


Det kræver ikke den store stifindereksamen at se en forbindelse mellem den hårde debat, og den højreekstremisme, der eksploderede i Oslo og førte til den dybt tragiske massakre på Utøya.

Der er masser af udtalelser fra Dansk Folkeparti, som er vand på Breiviks mølle. Den norske massemorder må have godtet sig over for eksempel Mogens Camres udtalelser om, at de vestlige lande er infiltreret af muslimer, og at de kun venter på at blive nok til at få os fjernet.

Ovenpå de uhyrlige hændelser i Norge har jeg opfordret til at se terrorismen i øjnene. Det er iøvrigt påfaldende, så tavs Pia Kjærsgaard er for tiden. Også Messerschmidt er gået i flyverskjul.

Pind er også blevet tavs, efter en upassende kommentar på Facebook. Ministeren vil ikke til DR Nyheder uddybe sin sammenligning af Breivik med blandt andet demonstranterne i Østerild. Han henviser til en afgørelse fra Pressenævnet om, at det er en lukket profil.

Men selv om Pind “kun” skriver til sine godt 4000 Facebook-venner, er han naturligvis ansvarlig for sine udtalelser. Man kan ikke tørre ansvaret af på medier som Facebook, – eller 24timer, for den sags skyld.

Det bør man også skrive sig bag øret i Stifinder, hvor det vrimler med vrøvl om, at Breivik har begået disse uhyrlige drab, fordi samfundet ikke har sørget for at være muslimfrit!

Der ER en sammenhæng mellem Dansk Folkeparti og højreekstremisten. Jeg er langt fra den eneste, der peger på den. Og det bliver jeg ved med, selv om man kalder mig plat og ondskabsfuld. Det stopper mig heller ikke at blokere og kalde mig sygelig.


Foto: Colin Brough, Storbritannien

Ingen kommentarer:

Send en kommentar