torsdag den 23. juni 2011

Mit ønskejob

Foto: John Nyberg, København

Husqvarna søger en person der kan holde øje med en sommergræsplæne. Jobbeskrivelsen er i store træk, at man skal flade ud under en parasol, og ikke lave andet end se græsset gro – blive klippet – og gro igen. Det gør ikke noget hvis man napper sig en slapper i arbejdstiden. Det er faktisk meningen. Firmaets nyeste model indenfor robot græsslåningsmaskiner Automower 305 klarer alt det praktiske.

Det er klart at jeg må sende en ansøgning. Et job som græsvogter hænger ikke på træerne. Selv om det ikke kræver andet end at kunne surfe på internettet, høre på musik, spille spil, se film eller grille i arbejdstiden.

Man kan sige uendelig meget godt om nordmændene – men særlig ‘slappe’ er de ikke. Der er generelt for meget fut i dem. Det her arbejde kræver en virkelig lazy filur, og det er lige mig.

Jeg har god erfaring fra græsset på billedet, så om alt går vel, befinder jeg mig snart i en liggestol i en af Oslos parker og scorer 25.000 kr i månedsløn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar