tirsdag den 14. juni 2011

100 kilometer

Foto: Vassilis Kokkinidis, Grækenland

Hvad tænker min lillebror på?!

Hvad ryger gennem knolden, mens den ene fod placeres foran den anden, i ét væk? – Så lidt som muligt, tror jeg.

Her er hvad jeg tror brormand har tænkt efter den første kilometer:
– Nå, dét var dén. Nu er der kun 99 tilbage…

Og sådan har han langsomt talt ned, indtil han har rundet nullet og træt kunne få en tår vand, smide løbeskoene og pleje fusserne ovenpå strabadserne.

Tænk at nogen frivilligt løber mere end et dobbelt marathon. Mig kunne det aldrig falde ind at løbe så langt, og da slet ikke for bare at gøre det.

Men dér er min lillebror og jeg forskellige. Jeg kommer aldrig til at løbe hundrede kilometer. Men Thomas Wilson har gjort det her i Pinsen, og på Facebook skrevet:

Det var så den løbetur på 100 km i tiden 9 timer og 52 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar