torsdag den 24. april 2008

Blog borte


Foto: Penny Mathews, USA

Jeg har skrevet den for tre uger siden, og pludselig er den væk! 



Er den blog-busted? Forsvundet i cyberspace? Jeg mailer til Gert og spørger, hvor den er blevet af. Han svarer at det lyder som noget teknisk, og foreslår at jeg kontakter mingler-supporten.



Om det er det, der har hjulpet, ved jeg ikke. Men nu er bloggen på plads igen. Fem ngwee.



Mange nok vil mene, at det forholder sig med blogge som med gamle aviser – at ingen gider læse fortidens nyheder.



Bloggen om de fem ngwee er bare ikke nyhedsstof. Den handler om en afrikansk mønt fra 1968, som en pige der hedder Naja har fået.



Mine blogge er vist forresten allesammen alt andet end nyheder. Det er mere små etuder på tastaturet, trukket frem af et foto. En slags billedtekster, faktisk. 



Jeg bliver bedre til at skrive, og samtidig lærer jeg mig selv bedre at kende. Da jeg f.eks. havde blogget om månen, solen og det store intet, blev jeg meget mere bevidst om min egen interesse for universet. 



Og så er det jo frem for alt dejligt, at mange læser mine blogge med stor fornøjelse. Også dage, måneder og år efter jeg har uploaded dem.



Derfor er det vigtigt at de aldrig bliver borte, men altid titter frem når man klikker. Naja syntes i hvert fald det var underligt, at ‘hendes’ blog om den lille mønt pludselig var væk. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar